ortopedi uzmanı cerrah

Ortopedi Uzmanı Ne İş Yapar?

Güncelleme: Temmuz 30, 2024 tarafındanEtiketler: , ,

Ortopedi doktoru tıp eğitimi sonrası Ortopedi ve Travmatoloji uzmanlık eğitimini tamamlamış ve bu konuda uzmanlık diploması almış tıp doktorudur. Operatör doktordur. Ameliyat yapan cerrahi hekimdir.

Kollar ve Bacaklar, Kalça eklemi ve omurga ile ilgili hastalıklarla ilgilenir. Kas ve iskelet sistemi hastalarının tedavileri ile ilgilenir. Kemik hastalıkları, eklem rahatsızlıkları ve bu kas, kemik travmaları sonucu yaralanmaları ile oluşan hasarları da tedavi eder. Ortopedi ve travmatoloji bölümünün travmatoloji kısmı genellikle acil olarak hizmet eder. Trafik kazası, iş kazası, uzuv kopması, düşme gibi gerçekleşen kazaların sonucunda oluşan kırık çıkık ve doku kayıplarının onarımını sağlayan kutsal ve çok değerli bir bölümdür.

Ortopedi doktoru uzman ünvanı almak tıp fakültesinden mezun olduktan sonra Tıpta uzmanlık sınavını (TUS) kazanarak 5 yıllık uzmanlık eğitimi sonucunda olunur. Ortopedi doktoru uzmanlığı cerrahi bir branştır. Hastaların tedavilerinde medikal ilaç tedavisi sağlamaya ek olarak cerrahi girişim yapma yetkisi olan bir bölümdür.

En İyi Ortopedi Doktoru Kimdir?

Ekstremitelerin detaylı muayenesini yapan; tanı ve tedavi sürecinde hastaya ayrıntılı bilgi veren doktordur. En iyi ortopedi doktorunun komplikasyon oranı düşüktür. Cerrahi girişimlerde komplikasyon istenmemekte olup belirli oranlarda ortalama riskler mevcuttur. Komplikasyon olduğunda ise durumu hastaya açıklayan ve komplikasyonu da yönetebilen doktor en iyi ortopedi doktorudur.

Ortopedi ve Travmatoloji bölümü bilim ve teknoloji ışığında her gün tedavilerde yeni teknolojik ve bilimsel ilerlemeler kaydetmektedir. En iyi ortopedi doktoru dünyada olan gelişmeleri takip edip en güncel tedavi seçeneklerini hastasına sunabilen hekimdir.

Bilimsel toplantılarda gelişmeleri takip eder ve akademik yayınlarla bilime aynı zamanda katkı da sunar. Bunlara ek olarak en iyi ortopedi doktoru, hasta ile iletişimi kuvvetli olan kişidir. Hasta ve hasta yakınları ile gerekli bağı kurarak tedavi süresinde hastanın yanında olur. Hastanın ameliyat öncesi ve sonrası takiplerini aksatmayan hastasıyla hastalığının tedavisi noktasında yanında olup ilgilenen doktordur.

Ortopedi Doktoru Hangi Hastalıklara Bakar?

Ortopedi uzmanı kırık çıkık ve diğer travmaların tedavileri, eklem kireçlenmeleri, spor yaralanmaları, doğuştan olan bazı sakatlıklar ve doğumsal anormalliklere, kemik ve yumuşak doku tümörleri ve bazı omurga rahatsızlıklarına bakar.
Ortopedik uzmanı el parmaklarından boyuna kadar olan anatomik bölge ve ayak parmaklarından kalçaya kadar olan anatomik bölgedeki tüm hastalıkları tedavi eder. Kafadakiler hariç ve göğüs bölümündeki kaburgalar hariç tüm kemiklerin ve tüm eklemlerin rahatsızlıklarını tedavi eder. Bahsedilen bölgelerdeki hem ameliyatlık hem de ameliyatlık olmayan hastalıkların tedavilerini en iyi şekilde yapar.

Ortopedi için hangi doktora gidilir?

Ortopedi için tabi ki ortopedi uzman hekimlerine gidilir. Ortopedi ve travmatoloji bölümü iki ayrı kelimeden oluşsa da aynı bölümdür. Travma ve ortopedik hastalıkların bir bölümüdür. Hastalar kas kemik ve eklem ağrılarında ortopedi ve travmatoloji uzman görüşü alarak tedavilerinin planlanmasını sağlayabilirler.

Ortopedi Doktoru Yan Dalları Nelerdir?

• Artroplasti
  • Artroskopi ve Spor Cerrahisi
  • Omurga Hastalıkları
  • El Cerrahisi ve Mikrocerrahi
  • Ortopedik Onkoloji
  • Çocuk Ortopedisi

ortopedi hangi bölümlere bakar

Ortopedi Uzmanı Nasıl Olunur?

Liseden sonra 6 yıllık tıp eğitimi tamamlanır ve tıp doktoru olunur. Pratisyen hekim veya tıp mezunu tıp doktorları tıpta uzmanlık sınavına girer. Uzmanlık sınavı sonucunda bölüm tercihi yapılır. Ortopedi ve travmatoloji bölümü asistan doktorluk eğitimi tamamlanarak mezun olunur. Uzmanlık eğitim süreci zorlu ve dayanıklılık isteyen bir süreçtir. İyi cerrahlar iyi eğitimle yetişir. Demir dövüle dövüle şekle girer, peki insan?

Ortopedi ve travmatoloji bölümü 5 yıllık eğitimi ve sonunda uzmanlık bitirme tezi ve sınavını kapsar. Bu 5 yılda tıp doktoru çok sayıda ortopedik hasta muayene eder, hocasıyla muayenelerde bulunur ve bu hastaların ameliyatlarına eşlik eder. Bu 5 yıllık süreç sonuncunda ortopedi uzmanı olunur. Mezun olduktan sonra mecburi hizmet dediğimiz zorunlu devlet hastanelerinde çalışma yükümlülüğünü tamamlanır.

Ortopedi Uzmanı Ameliyat Yapar Mı?

Ortopedi uzmanı cerrahi bir branştır. Standart ortopedik ameliyatlarını, kırık çıkık gibi travma cerrahisini bazı hastalıkların acil müdahaleleri gibi ameliyatları yapmakla yükümlüdür. Ortopedi doktoru ilgi alanı olan bazı ameliyatları daha çok yaparak bu konularda deneyim kazanabilir.
Örneğin sürekli Kalça protezi yapan bir doktor kalça protezi konusunda deneyim kazanıp bu konuyla ilgili ileri revizyon cerrahileri dahil birçok ameliyatı yapabilir. Alanında yaptığı cerrahi girişimlerle ünlenmiş ortopedi uzmanları o ilgi alanlarında tecrübe kazanır.

ortopedi  ne iş yapar

Ortopedi Bölümüne Niçin Gidilir?

Eklem ağrıları, travma, kas ağrıları, şekil bozuklukları gibi konuları ortopedi doktorun danışmak ve muayene olmak için gidilir. Ortopedi doktoru bu hastalıkların tedavisini yönetir.
Medikal tedavisini yapar egzersizleri düzenler ve gerekiyorsa da ameliyat planlamasını yapar ameliyat sonrası tedavi sürecini takip eder.

Ortopedi ve Fizik Tedavi Arasındaki Fark Nedir?

Kol, Bacak gibi uzuvlarımızın hastalıklarını takip eden bu iki branştan ortopedi cerrahi bir branştır. Fizik tedavi ise dahili bir branştır.
Fizik tedavi doktoru cerrahi girişim gerektirmeyen durumlarda etkindir. Kas iskelet sistemi muayeneleri ve medikal tedavilerini üstlenir. Aynı zamanda ortopedi doktorunun ameliyat ettiği hastaları ameliyat sonrası dönemde rehabilitasyon yapıp hızlıca normal yaşama döndürmek için gerekli desteği de sağlar.

Ortopedi Uzmanı Randevusu Ne Zaman Alınır?

Ortopedi uzmanı randevusu eklem ve kemikle ilgili şikayetlerin varlığında alınmalıdır. Travma sonucu gelişen ayak bilek burkulmaları veya el bilek üzerine düşmelerden sonra ortopedi uzmanı randevusu alınır.
Omuz eklem ağrıları, bel ve sırt ağrıları, dirsek ağrıları, eklem kıkırdak yaralanmaları, kas kemik ağrıları, diz ve kalça ağrıları durumlarında da ortopedi uzmanı randevusu alınır.

Ortopedi Uzmanı Hangi Tetkikleri İster?

Ortopedi uzmanı sıklıkla görüntüleme tetkiklerini ister. Özellikle röntgen en çok faydalandığı, bilgisayarlı tomografi, MR ve daha az sıklıkla USG görüntülemeleri ortopedik hastalıkların tanısının net şekilde konmasında önemlidir.

Bunun dışında bazı hastalıklardan şüphelenildiğinde de kan tetkikleri de isteyebilmektedir. Kanda enfeksiyon değerleri, romatolojik parametreler, genel biyokimyasal değerler kalsiyum ve hormon değerleri gibi.Gerekli gördüğü durumlarda damarların durumu hakkında bilgi verecek olan Doppler USG ve BT Anjio tetkiklerini de ister.

İlgili Diğer İçerikler