Boyun düzleşmesi telefon kullanımı

Boyun Düzleşmesi Nedir? Nasıl Oluşur?

Güncelleme: Temmuz 7, 2024 tarafındanEtiketler: ,

Boyun düzleşmesi günümüz insanının sıklıkla karşılaştığı bel ağrısından sonra ikinci sıklıkla karşılaşılan rahatsızlıktır. Çalışma düzeni ve yaşam stillerimiz günümüzde boyun ağrısı ile karşılaşmamıza neden olmakta. İnsan omurgası, boyun bölgesinde bulunan 7 adet olmak üzere toplamda 33 omurdan oluşur. Omurga sağlığı, hayati fonksiyonların sürdürülmesi için önemlidir ve bu, boyun omurlarının sağlığını da içerir. Normal koşullarda, omurga hafif çukurlar (lordoz) ve çıkıntılar (kifoz) içeren kavisli bir şekle sahiptir. Bu özel yapı, hareket kabiliyetini korumaya ve vücuda destek sağlamaya yardımcı olur.

Servikal kifoz durumunda, normalde çukur olan boyun omurlarındaki kavis kaybolur ve yerini düz bir çizgi alır. Hafif “C” şeklindeki kıvrımın düzelmesi, yaşam kalitesinde azalmaya yol açar. İleri vakalarda, düzleşen omurlar ters yönde kavislenip çıkıntı yapabilir ve daha ciddi sorunlara neden olabilir. Özellikle uzun süreli yanlış pozisyonda cep telefonu kullanımı ve masa başı işler boyunun normal olması gereken anatomik duruş pozisyonunu bozarak boyunda düzleşmeye neden olabilir. Duruş pozisyonundaki kusurlar boyun ağrısına neden olurç Bu tip durumlar boyun ağrıları ve beraberinde bir çok hastalığa neden olmaktadır. Bu hastalıkların neler olduğunu sizin için derledik.

Boyun Düzleşmesi Belirtileri Neler?

Boyun düzleşmesi sonucunda, boyundaki anatomik yapı ve fonksiyonların devamlılığında bozulmalar meydana gelir. Bu durumlar çeşitli klinik belirtilerle gelişir. Omurga eğriliği, omuriliğin baskı altında kalmasına neden olur ve çeşitli nörolojik problemlere yol açabilir. Genel olarak, boyun düzleşmesi ile gözlemlenen belirtiler şunlardır:

• Boyun hareketlerinde kısıtlılık
  • Boyun kaslarında güç kaybı
  • El ve kolda uyuşma veya karıncalanma
  • Boyun ağrısı
  • Zayıflık ve yorgunluk
  • Yutma güçlüğü
  • İleriye bakarken zorlanma
  • Bel ağrısı
  • Vücudun bir bölümünde felç
  • İdrar veya dışkılama zorluğu

boyun düzleşmesi nedenleri nasıl oluşur

Boyun Düzleşmesi Neden Olur?

Boyun düzleşmesinde, bu bölgedeki kas-iskelet sistemi anatomik değişikliklere uğrar ve birçok hastalık bu duruma neden olan koşullar arasında sayılabilir. Boyun düzleşmesi sonucu boyunda ağrı sıklıkla oluşur. Özellikle, aşağıdaki durumlar boyun düzleşmesi riskini artıran faktörlerdir:

Kötü Duruş Alışkanlıkları: Uzun süre devam eden kötü duruş alışkanlıkları, zamanla boyun omurlarının düzleşmesine yol açabilir. Hareketsiz yaşam tarzı, ofis çalışma standartları ve uzun süre ekrana veya telefona bakma gibi durumlar omurga sağlığı için oldukça risklidir. Özellikle omurga gelişim döneminde sürdürülen bu kötü duruş alışkanlıkları zamanında düzeltilmezse, gelecekte kalıcı düzleşme sorunlarına yol açabilir. Devamında boyun ağrıları ve tekrarlayan ağrı atakları ile karşılaşılır.

Kalıtsal Gelişimsel Problemler: Bazı durumlarda, omurgada doğuştan gelen gelişimsel bozukluklar gözlemlenir ve bunun sonucunda omurgada normalde meydana gelen “S” şekilli kavis bozulur. Kifoz ve skolyoz gibi omurga sorunlarının yanı sıra, servikal kifoz da bu tür vakalarda gözlemlenen sorunlardan biridir.

Anormal Yapıya Sahip Omurlar: Boyun omurlarının anormal gelişimi sonucunda, bu bölgedeki özel kavis kaybolabilir ve boyun düzleşmesi meydana gelebilir.

Osteoporoz: Özellikle ileri yaş ve kadınlarda menopoz sonrası dönem, osteoporoz yani kemik erimesi gelişme riskini artırır. Bunun sonucunda, boyun omurlarında zayıflama ve güç kaybı meydana gelebilir ve deformasyonlar gözlemlenebilir.

Dejeneratif Disk Hastalıkları: Yaş ve çeşitli hastalıklar nedeniyle gelişen disk hastalıkları, boyun düzleşmesi riskini artırır. Omurlar arasındaki diskler herhangi bir nedenle hasar gördüğünde, boyun omurlarında yapısal form değişiklikleri meydana gelebilir.

Travmalar: Boyun bölgesine alınan sert ve yüksek şiddetli darbeler durumunda servikal kifoz riski bulunmaktadır. Bu travmalar sonucunda, bölgedeki kas, kemik veya bağ dokularında hasar meydana gelebilir; bunun sonucunda boyun hareketliliği kaybolur ve aşırı zorlanmalar nedeniyle düzleşme sorunu ortaya çıkar.

Kanser: Özellikle kemikleri ve omurgayı etkileyen kanserlerde servikal kifoz riski bulunmaktadır. Aynı risk, vücudun farklı bölgelerinde meydana gelen ancak omurga ve kemiklere metastaz yapan kanserlerde de mevcuttur.

Bu durumların yanı sıra, kas yapısını ve gelişimini etkileyen musküler distrofiler, Paget hastalığı, vücudun farklı bölgelerinde oluşan tümör oluşumları veya çeşitli cerrahi müdahaleler sonucunda omurga yapısının zarar gördüğü durumlar da servikal kifoz gelişme riskini artırır.

boyun hareketleri ile boyuna binen ağırlık

Boyun Düzleşmesinin Tanı ve Tedavisi

Servikal kifoz tedavisi, tıbbi öykü ve detaylı bir fizik muayene ile başlar. Bazı durumlarda, tanıyı doğrulamak için röntgen, manyetik rezonans görüntüleme (MRI) veya bilgisayarlı tomografi (BT) gibi görüntüleme testleri istenebilir.

Servikal kifoz risk faktörlerini ortadan kaldırmak ve bu soruna gelecekte neden olabilecek koşulları ortadan kaldırmak önemlidir. Bunun için en önemli öneri, düzenli egzersiz yapmak ve sağlıklı yaşam alışkanlıkları benimsemektir. Düzenli egzersiz, boyun bölgesindeki kasları güçlendirmeye, omurları rahatlatmaya ve olası sinir sıkışması sorunlarını önlemeye yardımcı olur. Boyun sertliği veya boyun ağrısı yaşayan kişiler için düzenli egzersiz özellikle önemlidir.

Servikal kifoz tanısı konulan hastalarda, başlangıç tedavisi, kas spazmlarını hafifletmeye yardımcı olan ilaçlar kullanmak ve bölgeyi rahatlatmaktır. Ayrıca, ağrıyı hafifletmek ve bölgedeki esnekliği artırmak için fizik tedavi egzersizleri uygulanması önerilir. Ayrıca, servikal kifozda kas spazmı ve ağrı tedavisine yardımcı olabilecek çeşitli uygulamalar da denenebilir. Bu uygulamalar şunlardır:

• Nöral Terapi
  • Kuru İğneleme
  • Ozon Terapi
  • Proloterapi

Genel olarak, sağlıklı beslenmek, düzenli egzersiz yapmak ve doğru postür alışkanlıkları benimsemek, boyun düzleşmesi gibi çeşitli omurga ile ilgili sorunların gelişimini önleyebilir. Yoga ve pilates gibi düzenli egzersizler veya hafif tempolu yürüyüşler, genel sağlığı iyileştirebilir ve omurga sağlığını koruyabilir. Boyun ağrısının temelindeki sebebi bilerek boyundaki kasları güçlendirerek nedenine yönelik kendinizi tedavi edebilirsiniz. Şikayetlerinizin devamı halinde ortopedi uzmanınıza başvurunuz. Bu nedenle, boyun düzleşmesi riskini önlemek için gerekli egzersiz alışkanlıklarının erken dönemde kazanılması önemlidir.